Äntligen hade säsongen -95 startat för i samband med Teknikens Världs Racing Show på Mantorp Park den 6/7 maj. Teamet var i år väl förberett med en ny deltagare på mekanikersidan, Peter Forsberg från Åmål.
De övriga var som tidigare:
Teamchef och motoransvarig - Håkan Prytz, Strängnäs
Förare och chassieansvarig - Christian Carlsson, Åmål
1:e kock, tidtagare, fotograf mm - Mikael Lewerth, Sthlm
I samband med den fria träningen på fredagen före tävlingen gjordes ytterligare motorjusteringar och allting fungerade bra ända tills motorn helt plötsligt slutade att fungera. Det visade sig att bländarskivan för vevaxelgivaren hade separerat från remskivan, men med en resa till Södertälje och Forssbergs Maskinservice där Gunnar Forssberg gjorde en heroisk insats var ekipaget tävlingsklart på lördag morgon 0900 igen. Träningstiden 1.25.99 gav en 7:e plats bland 12 deltagare. Nytt för i år var att tävlingen genomfördes med en rullande start, vilket dock inte var till någon fördel för oss då vi tack vare välprepared motor har ett mycket bra "drag" genom hela varvtalsregistret. Racet utvecklade sig till en kamp om 6:e plats med Hans Odsberg i sin TIGA/OPEL, vilken vanns på 6:e varvet för att förloras igen 2 kurvor senare med en snurrning. Vid målgång skilde 0,26 sek! Söndagens race kördes som vanligt på den korta banan och än en gång fight om 6:e plats, denna gång med Jörn Qviste i sin TIGA/FORD. Jörns rutin fällde denna gång avgörandet så resultatet blev igen en 7:e plats.
Inför säsongens 3:e och 4:e deltävling, REAB Oldtimer Festival 2 - 4 juni på Anderstorp Raceway, hade motorn försetts med de längre insugningstrattar som hade indikerat på c:a 20hk ökning i mellanregistret. Som "vanligt" när det gäller Anderstorp regnade det men en 8:e plats, med tiden 1.51.96, av 17 st tränande ekipage var i alla fall hoppfullt. Tyvärr grinade oturen oss i ansiktet än en gång då i sista träningspasset 5:e växeln vägrade gå i. I depån revs växellådan ned och en ej tillräckligt åtdragen mutter på en av axlarna hade orsakat stora skador på drev, lager och lagerhus. Eftersom såpass mycket var skadat ansåg vi att det bästa var att packa ihop för helgen för att göra en fullständig renovering av växellådan före nästa race. Nu, i början på juli, är samtliga delar hemma och växellådan nästan klar.
Nästa race som går på Knutstorp den 23 juli körs på samma gång som en EM-deltävling för historiska sportvagnar och om inget oförutsett händer skall förhoppningsvis kunna fightas om minst 6:e platsen igen. Tyvärr måste teamet klara sig utan teamchef denna gång men övriga deltagare kommer att göra sitt bästa för att försvara färgerna. Efter denna (5:e) deltävling återstår så årets höjdpunkt, Automobil Sportscar Show den 26-27 augusti, med de sista deltävlingarna i REAB Sportscar Cup 95. Tyvärr kommer antagligen poängsammanställningen ej att vara till någon fördel för oss då det är lika viktigt i F1 som för oss att ej tappa några poäng i någon deltävling. Vi tror dock att det enda sättet att kunna nå resultat är att oförtrutet satsa vidare så att segerns sötma någon gång kan få smakas.